Timlact

Daca doriti sa deveniti partenerul nostru va rugam sa ne contactati.

s

Cei mai importanți producători de lactate din Europa

Laptele și produsele lactate sunt surse importante de proteine, iod, calciu și alte câteva vitamine, iar aportul zilnic este de mare importanță pentru mulți europeni.

“Un nou studiu realizat de Coface România privind sectorul de ‘Fabricarea produselor lactate şi a brânzeturilor’ (CAEN 1051) indică o evoluţie pozitivă a veniturilor în 2019 acestea crescând cu aproximativ 5% faţă de 2018, profitabilitatea aflându-se într-o uşoară creştere. Studiul a agregat datele a 494 de companii care au depus datele financiare pentru anul 2019 (la nivelul lunii septembrie 2020) şi care au generat o cifră de afaceri consolidată de 5,4 miliarde lei. Ponderea cotei de piaţă cumulate deţinute de cei mai importanţi 10 jucători este de 66%, ceea ce relevă un grad crescut de concentrare”, arată compania de consultanţă.

Producători de lactate din Europa

În 2020, Nestlé a generat vânzări de aproximativ  84,34 miliarde de franci elvețieni în întreaga lume. Este cea mai mare companie mondială de alimente și băuturi, cu sediul în orașul elvețian Vevey, unde a fost fondată acum mai bine de 150 de ani. Compania este prezentă în 190 de țări din întreaga lume, iar cei 308.000 de angajați sunt dedicați scopului Nestlé de a îmbunătății calitatea vieții și de a contribui la un viitor mai sănătos.

Danone oferă produse lactate proaspete, precum și băuturi pe bază de plante. În 1919 a fost creat primul iaurt într-o farmacie din Barcelona, iar produsele lactate (în special iaurtul) reprezintă afacerea initial a Danone. Acestea sunt naturale, proaspete, sănătoase și locale. Cu o cifră de afaceri de 23,6 miliarde de euro, Danone are 98, 854 de angajați, fiind în scădere în 2020 cu 3,51% față  de 2019. Pe 20 aprilie, compania a raportat vânzări de 5,7 miliarde de euro pentru primul trimestru, în scădere cu 3,3% de la an la an, pe bază similară.  Aproximativ 80%  din laptele folosit de Danone provine de la ferme mici (cu mai puțin de 10 vaci).

Succesul Lactalis se datorează implementării unei strategii orientate către producția locală, care respectă oamenii și mediul, menținând în același timp standard sanitare ridicate pentru toate produsele sale. Compania contribuie la dezvoltarea economiilor locale din regiune în care este prezentă. De mai bine de 25 de ani, Lactalis International oferă o gamă largă de produse lactate în Asia, Africa, Orientul Mijlociu și în teritoriile franceze de peste mări. Cu o cifră de afaceri de 20 de miliarde de euro, Lactalis deține 19 miliarde de litri de lapte colectați, 80 000 de membri în 94 de țări și o gamă de peste 2 000 de produse, acoperind toate categoriile de produse lactate pentru toate rețelele de distribuție pentru a satisface cât mai bine nevoile clienților.

Arla Foods a încheiat anul 2020 cu un preț de performanță de 36,9 euro per kg, indicând un progres către un preț mai competitiv al laptelui. Compania își vinde produsele în 153 de țări, iar în 2020 numărul angajaților a crescut până la 20, 020 de oameni. În 2020, Arla Foods a crescut volumele de vânzări la nivel mondial, cu 7,7% datorită portofoliului global al cooperativelor de branduri populare precum Arla® și Lurpak®, dar și a pozițiilor puternice pe piață. În ciuda pierderilor de venituri din serviciile alimentare și vânzărilor globale din industrie, veniturile totale ale grupului au fost de 10, 6 miliarde de euro (comparativ cu 10,5 miliarde de euro în 2019). Arla Foods colectează în jur de 13,7 miliarde de lapte crud, producând 6,8 miliarde de kg de produse lactate nutritive în fiecare an.

FrieslandCampina, având cifra de afaceri 11, 140 milioane de euro, este una dintre cele mai mari companii de produse lactate din lume, cu o tradiție de cooperare care datează de aproape 150 de ani. În 2020, 11.100 de ferme lactate membre, din Olanda, Germania și Belgia au furnizat aproximativ 10 miliarde de kg de lapte pentru prelucrarea în produse lactate și ingrediente. Compania are sucursale în 38 de țări și exportă în peste 100 de țări din întreaga lume. La sfârșitul anului 2020, FrieslandCampina deținea 23.783 membrii.

Produsele celor de la Müller sunt alese de peste 182 de milioane de ori în fiecare an. Aceștia se axează pe consumatori și pe întregul lanț de aprovizionare.

Piața românească de lactate

Nu mai este un secret faptul că piața românească de lactate a fost acaparată de brandurile internaționale. Lactalis are cel mai mare impact, deoarece în portofoliul său se regasesc branduri precum Albalact, Dorna Lactate sau Covalact. Există însă 3 companii care au reușit să nu fie acaparate de brandurile internaționale și anume Carmolact Prod, Prodlact și Simultan.

Topurile 10 din anul 2017

  1. Albalact, cu cifra de afaceri de 589,893, 548
  2. Danone RO, cu cifra de afaceri de 497,000,000
  3. Fabrica de lapte Brașov-Olympus, cu cifra de afaceri de 431,950,759
  4. FrieslandCampina RO, cu cifra de afaceri de 384,151,192
  5. Hochland RO, cu cifra de afaceri de 337,824,546
  6. Covalact, cu cifra de afaceri de 235,415,329
  7. Dorna Lactate, cu cifra de afaceri de 189,515,402
  8. Simultan, cu cifra de afaceri de 137,721,165
  9. Prodlact, cu cifra de afaceri de 93,683,179
  10. Carmo-Lact Prod, cu cifra de afaceri de 80, 908,280

Top 10 din anul 2019

  1. Albalact
  2. Danone RO
  3. Fabrica De Lapte Brașov.
  4. Frieslandcampina RO
  5. Hochland RO
  6. Simultan
  7. Carmo-Lact Prod
  8. Prodlacta
  9. Gordon-Prod
  10. Five Continents Group

Albalact rămâne liderul pieței de lactate, finalizând anul 2019 cu o cifră de afaceri de 672 milioane de lei (circa 140 mil de euro), având o creștere de 8,3% față de anul precedent.

Producătorul lactatelor Olympus ( Fabrica de Lapte Brașov) a finalizat anul 2019 cu o cifră de afaceri de 509 milioane de lei, având o creștere de peste 8% compatativ cu anul anterior.

Covalact, a înregistrat în 2019 o cifră de afaceri de 250 milioane lei, fiind în scădere cu 0,8% față de anul precedent, pe când Simultan a înregistrat o cifră de afaceri de 166 milioane lei (35 milioane de euro), fiind în creștere cu 8% față de anul precedent.

În 2019, primele 10 companii au acumulat împreună venituri totale în valoare de 3.218 milioane de lei, având o creștere medie a cifrei de afaceri de 8.81% comparative cu anul precedent, cu 9 din 10 companii reușind să obțină o creștere pozitivă față de 2018.